Wat hebben we gedaan?

Yooth

Levi9 – Co-creatie
Levi9 is een bedrijf dat IT-services zoals applicatieontwikkeling en onderhoud, package implementation en de onderhoud aan (software)infrastructuur verzorgt voor klanten als TomTom, Bol.com en Scania. Met vestigingen in onder andere Nederland, Roemenië, Oekraïne en Servië en met meer dan 900 werknemers is Levi9 internationaal actief. Levi9 lag een vraag bij Yooth neer met betrekking tot co-creatie. De uitdaging was om klanten op een gestructureerde manier actiever mee te nemen in het ontwikkelproces. Dit leidde tot producten en diensten die nog beter zijn afgestemd op de wensen van de klanten van Levi9. Yooth heeft hier training en coaching verzorgt voor Levi9 over het onderwerp co-creatie.

“Het was een uitstekende workshop over co-creatie, goede methode die mensen echt helpt om ideeën te komen, delen en de beste ideeën te kiezen. Prima georganiseerd en veel nuttige informatie”
– Pavel Chunyayev, Business Technology Consultant bij Levi9 Technology Services

Levi9 logo

AIESEC – Creatief Denken
AIESEC is een internationale studentenorganisatie met meer dan 80.000 leden wereldwijd die actief is in meer dan 120 landen. De organisatie gelooft dat jongeren de sleutel zijn tot een betere toekomst en wil hen onder andere ondersteunen in het ontwikkelen van hun leiderschapskwaliteiten. Voor de Nederlandse marketingafdeling heeft Yooth een training Creatief denken verzorgd. De training heeft als resultaat gehad dat de creatieve vaardigheden van de deelnemers zijn verbeterd dat ze natuurlijk weer helpt met het verzinnen van originele marketingcampagnes.

Het was erg interessant en waardevol voor ons team! Heel leuk om vanuit een andere manier en theorie naar een brainstorm te kijken. We hopen dit nog veel toe te gaan passen de komende tijd!”
– Alexandra Campagne, Vice President Marketing bij AIESEC Nederland

TU/E – Masterclass Brainstormen
Voor een internationale groep van de TU/e is Yooth gevraagd een korte krachtige presentatie neer te zetten in Ted-talk stijl. Doel van deze presentatie was het dieper ingaan op het concept “Ideeën”. Deelnemers werden zich bewust dat ideeën niet uit het niets ontstaan maar altijd voortbouwen op voorgaande ontwikkelingen. De mythe van de geniale uitvinder is ontkracht en het zelf bedenken van een vernuftig idee leek na de presentatie dichterbij dan ooit voor de deelnemers. Leren op een vlotte leuke manier!

“Yooth gaf een inspirerende lezing/workshop op het ondernemers event Get Ideas op de TU Eindhoven. Yooth speelt goed in op de situatie en ze zijn erg enthousiast. Zeker een aanrader! “
Arne Otter, Voorzitter ESBC bij TU/e

 

KNGF – Creatief Denken
Voor de marketeers en communicatiemedewerkers van het KNGF heeft Yooth een workshop creatief denken verzorgd. Het belangrijkste doel hierbij was openstaan voor elkaars ideeën en daarbij focussen op groepsdynamische processen. In de workshop bood Yooth een structurele methode van brainstormen aan die de output van ideeën creatiever en relevanter maakt. Hierbij werd duidelijk dat je moet openstaan voor elkaars ideeën omdat je zo uiteindelijk tot een doelgerichter concept komt, ook met behulp van de ideeën die uiteindelijk niet worden gekozen. Naast deze structurele methode van brainstormen waren deelnemers na de workshop ook bewust van groepsdynamische processen en hadden zij manieren om deze uit te schakelen wanneer deze schadelijk zijn voor het resultaat.

“In 2 uur loodsten Tijs en Sani ons door de theorie en met de oefeningen ‘landde’ de informatie ook echt. De workshop levert concrete handvatten op voor het genereren van meer en betere ideeën voor het oplossen van problemen en voor het verbeteren van processen.
– Ingrid Oostveen, manager fondsenwerving & communicatie bij KNGF

Yooth werkte daarbij eerder voor: